Studentská vědecko-odborná činnost

Šestý ročník Soutěže studentské vědecko-odborné činnosti je určen pro studenty všech ročníků Fakulty managementu a také jiných fakult a univerzit s ekonomickým zaměřením. Soutěž vrcholí studentskou konferencí, na které jsou prezentovány části závěrečných nebo seminárních prací studentů.

Důležité termíny

Registrace do soutěže: do 7. 4. 2024 (mailem Ing. Irena Stejskalová, PhD.)
Odevzdání práce: do 14. 4. 2024 (mailem Ing. Irena Stejskalová, PhD.) – odevzdává se elektronická verze soutěžního textu
Termín konání: ve čtvrtek 18. 4. 2024, 9:00 – 13:00

Soutěž se odehraje hybridně – na místě v učebně č. 109 a online v prostředí MS Teams (kód týmu MJkUwH, odkaz na schůzku zde). Podrobnosti budou včas sděleny přihlášeným i zájemcům z řad odborné veřejnosti.


Čím je účast na konferenci užitečná studentům?

  • Studenti mají možnost prezentovat metodické přístupy a výsledky své vědecké a odborné činnosti. V rámci srovnání s ostatními příspěvky, a hlavně v rámci diskuse ke svým příspěvkům, mají možnost získat zpětnou vazbu, která přispěje ke kvalitnější budoucí práci.
  • Studenti získají cenné zkušenosti při prezentaci vlastní práce a naučí se reagovat na otázky v rámci odborné diskuse od členů komise.
  • Úspěšní studenti (ti, kteří obsadí 1.–3.místo) mají možnost získat finanční odměnu v podobě mimořádného stipendia.
  • Všichni účastníci získají diplom, potvrzující účast na této konferenci.

Čím je účast na konferenci užitečná manažerům z podnikatelské sféry?

  • Seznámí se s okruhy, které studenti v rámci svých prací řeší.
  • V diskusi mohou studenty navést na řešení užitečná pro praxi.
  • Mohou si zadat k řešení téma v rámci následujícího školního roku.

Formální úprava práce

Zpravidla 10 stran (bez titulních stran, tedy od Úvodu včetně seznamu literatury).
Práce se předkládá v šabloně soutěžní práce SVOČ (viz níže).
Práce se odevzdává ve dvou výtiscích a zároveň v elektronické podobě.

Rada SVOČ

  • proděkan pro vědu, výzkum a doktorské studium,
  • proděkan pro pedagogickou činnost,
  • zástupci podnikatelského prostředí – Jihočeský vědeckotechnický park, případně zástupci firem, absolventi fakulty z praxe,
  • vedoucí kateder FM VŠE,
  • tajemník SVOČ,
  • případně další členové dle zaměření prací přihlášených do soutěže.

Tematické oblasti konference SVOČ

  1.  Management (Management v soukromém a veřejném sektoru, řízení lidských zdrojů, organizační chování, projektový management, health care management, mezinárodní management, aspekty a soudobé trendy veřejných financí, udržitelný management krajiny – ekonomická, sociální a environmentální hlediska, …).
  2. Marketing a obchod (Spotřebitelské chování, marketingová komunikace, digitální marketing, mezinárodní marketing, strategický marketing, health care marketing, brand management).
  3. Finance účetnictví a daně (Využití účetních informací pro řízení, kalkulace nákladů a ceny, střediskové řízení nákladů, analýza výkonnosti firmy, investiční rozhodování, řízení pracovního kapitálu, oceňování podniku).
  4. Informatika a kvantitativní metody (Využití metod operačního managementu, statistická analýza, modelování ekonomické, dynamické, agentové…, kvantitativní metody v manažerském rozhodování, využití metod znalostního managementu, analýza a návrh IS…).

Další informace poskytne tajemník SVOČ Ing. Irena Stejskalová, PhD.


Výsledky ročníku 2023

  1. místo – Vojtěch Pikuliak, Analýza příspěvku konceptu Smart city k udržitelnému rozvoji měst.
  2. místo – Drita Ajdini, Perspektiva organizačního designu na nástupnictví rodinné firmy formou předání na management.
  3. sdílené místo – Adéla Holcová, Vizuální pozornost a nákupní záměr spotřebitelů v souvislosti s kavárenskými profily na sociální síti Instagram a Nikola Kozlová, Zhodnocení zavedení progresivní daně v České republice

Výsledky ročníku 2022

  1. místo – Anna Buchtelová, Vliv konceptu GATE a dalších faktorů na bezpečnost a ochranu zdraví při práci.
  2. sdílené místo – Václava Štemberková, Zrušení daně z nabytí nemovitých věcí v manažerském rozhodování, a Aneta Veselá, Chování spotřebitelů při pořízení psa.
  3. sdílené místo – Monika Musilová, Vnímaný vliv produktu na životní prostředí, a Jana Houšková, Paušální daň v ČR v komparaci s vybranými státy Evropy.
  4. – 6.  místo – Petra Jeroušková, Kalkulace nákladů ve vybrané společnosti, a Nikola Káčerová, Očkovanie HPV v kontexte pozitívnej externality, a Karolína Marková, Finanční ochrana v ČR vypočítaná pomocí Kakwani indexu.

Výsledky ročníku 2021

  1. místo – Veronika Šachová, Experimental Study Identifying the Effect of Source of Advertisement of Product Placement on Instagram
  2. místo – Vojtěch Pikuliak, Přístupy vybraných obcí v rámci realizace Smart City
  3. místo – Alice Paštiková, Product placement v online hrách v rozhraní streamu a Neriman Tolksdorf, Vliv faktorů globální dynamiky na hrubý domácí produkt Německa
  4. místo – Eduard Palovchyk, Gender Stereotypes in Toy Industry: „Creatable World“ Case.
  5. – 10.  místo – Anna Buchtelová, Obrana proti podvodnému jednání podnikatele při platbě předem v e-shopu, Adéla Malovcová, Vliv znalosti strategie na angažovanost zaměstnanců, Kateryna Martiushenko, Consumer decision-making: the influence of zero price offers, Petra Pangrácová, Procesní pohled na projektové governance a vazba na úspěšnost projektu, Jan Zíka, Vliv antropomorfních podnětů v reklamě na reakce a kupní záměr spotřebitele

Výsledky ročníku 2020

  1. místo – Adam Trčka, Finanční tlak jako moderátor vlivu finančních incentiv na pracovní motivaci nebo výkonnost, a Štěpánka Hanzlová, Působení personálního útvaru a liniových manažerů na angažovanost zaměstnanců
  2. místo – Filip Louženský, Performance of a value stock portfolio, a Petr Šimáček, Koordinační mechanismy: využití meetingů v organizacích
  3. místo – Zuzana Rajdlová, Případová studie finanční nákladovosti Alzheimerovy choroby metodou COI, a Vlasta Hladíková, Změny ve struktuře vlastního kapitálu v období let 2014-2018
  4. – 10.  místo – Nikola Káčerová, Genderové stereotypy v reklamě: eye-trackingová analýza vnímání vizuálních podnětů; Markéta Hanzalová, Prevalence Alzheimerovy choroby v domovech pro seniory a domovech se zvláštním režimem v ČR; Michaela Hrušková, Eye-trackingová analýza varovných textů v reklamách na alkoholické nápoje; Žaneta Pixová, Holistický marketing a holistické zdraví

Výsledky ročníku 2019

  1. místo – Tereza Petrová, Negativní emocionální apely v reklamě: vnímání vizuálních podnětů mileniály
  2. místo – Kamila Mošnová, Generace Y a vnímání CSR aktivit firem
  3. místo – Markéta Šindelková, Uplatnění analýzy výroků v případových studiích
  4. – 6.  místo – Ludmila Matějková, Zavedení EET z pohledu správce daně a z pohledu daňových subjektů; Veronika Zenáhlíková, Uplatňování slevy na dani z příjmů nemocničního zařízení/Daňová uznatelnost nákladů (příspěvková organizace); Jan Zíka,  Reklama na farmaceutika: vývoj trhu v letech 2010-201

Akce je podpořena z prostředků Evropské unie v rámci projektu reg. č. CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002342 „Rozvoj vzdělávací a dalších činností a podpora kvality na VŠE v Praze”