Studentská vědecko-odborná činnost
Druhý ročník Soutěže studentské vědecko-odborné činnosti je určen pro studenty všech ročníků Fakulty managementu a také jiných fakult a univerzit s ekonomickým zaměřením. Soutěž vrcholí studentskou konferencí, na které jsou prezentovány části závěrečných nebo seminárních prací studentů.
Důležité termíny
Registrace do soutěže: do 31. 3. 2020
Odevzdání práce: do 7. 4. 2020
Termín konání: v pátek 17. 4. 2020, 8:30 – 10:00, 12:45 – 13:30
Čím je účast na konferenci užitečná studentům?
- Studenti mají možnost prezentovat metodické přístupy a výsledky své vědecké a odborné činnosti. V rámci srovnání s ostatními příspěvky, a hlavně v rámci diskuse ke svým příspěvkům, mají možnost získat zpětnou vazbu, která přispěje ke kvalitnější budoucí práci.
- Studenti získají cenné zkušenosti při prezentaci vlastní práce a naučí se reagovat na otázky v rámci odborné diskuse od členů komise.
- Úspěšní studenti (ti, kteří obsadí 1.–3.místo) mají možnost získat finanční odměnu v podobě mimořádného stipendia.
- Všichni účastníci získají diplom, potvrzující účast na této konferenci.
Čím je účast na konferenci užitečná manažerům z podnikatelské sféry?
- Seznámí se s okruhy, které studenti v rámci svých prací řeší.
- V diskusi mohou studenty navést na řešení užitečná pro praxi.
- Mohou si zadat k řešení téma v rámci následujícího školního roku.
Formální úprava práce
Zpravidla 10 stran (bez titulních stran, tedy od Úvodu včetně seznamu literatury).
Práce se předkládá v šabloně soutěžní práce SVOČ (viz níže).
Práce se odevzdává ve dvou výtiscích a zároveň v elektronické podobě.
Rada SVOČ
- proděkan pro vědu, výzkum a doktorské studium,
- proděkan pro pedagogickou činnost,
- zástupci podnikatelského prostředí – Jihočeský vědeckotechnický park, případně zástupci firem, absolventi fakulty z praxe,
- vedoucí kateder FM VŠE,
- tajemník SVOČ,
- případně další členové dle zaměření prací přihlášených do soutěže.
Tematické oblasti konference SVOČ
- Management (Management v soukromém a veřejném sektoru, řízení lidských zdrojů, organizační chování, projektový management, health care management, mezinárodní management, aspekty a soudobé trendy veřejných financí, udržitelný management krajiny – ekonomická, sociální a environmentální hlediska, …).
- Marketing a obchod (Spotřebitelské chování, marketingová komunikace, digitální marketing, mezinárodní marketing, strategický marketing, health care marketing, brand management).
- Finance účetnictví a daně (Využití účetních informací pro řízení, kalkulace nákladů a ceny, střediskové řízení nákladů, analýza výkonnosti firmy, investiční rozhodování, řízení pracovního kapitálu, oceňování podniku).
- Informatika a kvantitativní metody (Využití metod operačního managementu, statistická analýza, modelování ekonomické, dynamické, agentové…, kvantitativní metody v manažerském rozhodování, využití metod znalostního managementu, analýza a návrh IS…).
Další informace poskytne tajemník SVOČ Ing. Irena Stejskalová, PhD. (stejskai@fm.vse.cz).
Výsledky ročníku 2020
- místo – Adam Trčka, Finanční tlak jako moderátor vlivu finančních incentiv na pracovní motivaci nebo výkonnost, a Štěpánka Hanzlová, Působení personálního útvaru a liniových manažerů na angažovanost zaměstnanců
- místo – Filip Louženský, Performance of a value stock portfolio, a Petr Šimáček, Koordinační mechanismy: využití meetingů v organizacích
- místo – Zuzana Rajdlová, Případová studie finanční nákladovosti Alzheimerovy choroby metodou COI, a Vlasta Hladíková, Změny ve struktuře vlastního kapitálu v období let 2014-2018
- – 10. místo – Nikola Káčerová, Genderové stereotypy v reklamě: eye-trackingová analýza vnímání vizuálních podnětů; Markéta Hanzalová, Prevalence Alzheimerovy choroby v domovech pro seniory a domovech se zvláštním režimem v ČR; Michaela Hrušková, Eye-trackingová analýza varovných textů v reklamách na alkoholické nápoje; Žaneta Pixová, Holistický marketing a holistické zdraví
Výsledky ročníku 2019
- místo – Tereza Petrová, Negativní emocionální apely v reklamě: vnímání vizuálních podnětů mileniály
- místo – Kamila Mošnová, Generace Y a vnímání CSR aktivit firem
- místo – Markéta Šindelková, Uplatnění analýzy výroků v případových studiích
- – 6. místo – Ludmila Matějková, Zavedení EET z pohledu správce daně a z pohledu daňových subjektů; Veronika Zenáhlíková, Uplatňování slevy na dani z příjmů nemocničního zařízení/Daňová uznatelnost nákladů (příspěvková organizace); Jan Zíka, Reklama na farmaceutika: vývoj trhu v letech 2010-201
Akce je podpořena z prostředků Evropské unie v rámci projektu reg. č. CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002342 „Rozvoj vzdělávací a dalších činností a podpora kvality na VŠE v Praze”